11 september 2020
Met een serie van twintig korte, vrolijke filmpjes (vlogs) laten we een breder publiek kennismaken met het programma Eems-Dollard 2050. De filmpjes worden verspreid via de social media Twitter, Linkedin en Youtube.
In het eerste filmpje legt programmamanager Emiel Hakvoort uit wat er aan de hand is in het estuarium en wat we doen om de natuur, economie en recreatie te versterken. In de tweede vlog vertelt Melissa Onwezen over het slibprobleem en wat we doen om de Eems-Dollard minder troebel te maken. Volgende afleveringen gaan over projecten en pilots als Kleirijperij, Dubbele Dijk, Marconi en Polder Breebaart. Ook zoomen we in op onderwerpen als kwelders en algen. Per aflevering komt een deskundige aan het woord van een samenwerkingspartner.
De filmpjes worden gemaakt door Moomba Media en zijn mede gefinancierd door LifeIP Natuur. “We hebben gekozen voor Moomba Media omdat ze door hun Klokhuis-achtige aanpak in staat zijn ingewikkelde dingen simpel uit te leggen.” Siets Nobel van Moomba Media is de vaste figuur in elke vlog. Elke week neemt ze een kijkje bij een ander project van ED2050.